Thursday, February 16, 2012

Bersahabat biar ikhlas!!

Salam..

Selalu sangat berhadapan dengan situasi yang mana kita terpaksa bersahabat dengan orang yang tak disukai dari kecik sampai la ni. Tak tahu macam mana nak berdepan dengan orang pandai bermuka-muka tapi kat belakang mengata, mengutuk, mengeji sampai sanggup fitnah.

Bukan seorang dua, tapi dah ramai orang macam ni aku jumpa. Spesis yang pandai sangat memuji dan nampak sangat mesra dengan kita tapi hakikatnya, mengumpat kita kat belakang. Aku paling tak boleh terima spesis ni. Nak je aku gi letup rumah dia, biar aku leh hidup aman tanpa orang macam tu kat lam radius hidup aku.

Tapi aku masih waras dan hanya mampu berdoa, biar Allah je yang balas. Orang yang mulut jahat ni pasti balasannya dahsyat. Aku mampu bersabar je dan teruskan dengan hidup aku yang serba kekurangan ni.

No comments:

Post a Comment