Tuesday, March 20, 2012

Totally piss off!!

Ambik ko..gedabak besar pic marah aku. Huhu. Ada banyak perkara yang boleh menyebabkan aku marah sampai macam ni. Antaranya adalah kalau orang cakap pasal berat badan aku yang senang naik tapi susah turun.

Bagi aku isu berat dan bentuk badan ni adalah isu yang sensitif. Ingat aku tak tension ke kalau korang tegur pasal berat aku??Kat bawah adalah beberapa contoh ayat yang menyakitkan telinga, hati dan emosi aku.
  1. Time aku ambik mug yang besar dari biasa masa wat air kat pantri ada yang tegur "wah, besar nya gelas tu macam kau" Nak je aku jawab, "wei, bengap!mug ni lagi kecik dari hidung ko taw"
  2. "Suhaila, awak makan apa yang besar sampai macam ni?daging ke?" Aku cuma mampu jawab dalam hati, "ko lak makan pe sampai perut boroi macam tu??"
  3. Minah sama yang mengeluarkan ayat 1 ternampak aku ngah makan coklat, "patut la u tak kurus2, banyak makan coklat rupanya"..Aku cuma mampu jeling sambil menyumpah dalam hati "ko ingat ko tu kurus sangat ke?ada nampak aku makan coklat hari-hari??dah berbulan aku tak makan coklat, hari ni baru teringin nak makan sikit ko dah nyindir sampai macam tu??at least aku tak bolot semua coklat yang anak bos bagi suruh kongsi makan sama-sama letak atas meja aku macam ko tu. Sial!!"
Boleh faham tak perasaan aku? Aku ni kira masih lagi berbudi bahasa sebab aku cuma simpan dalam hati. Aku ni mana pandai cari gaduh. Tak suka!

Dalam proses menguruskan badan ni, bukan saja kena kuatkan stamina tapi mental pun kena kuat. Kalu stress, makin susah la badan nak kurus. Huhu.

No comments:

Post a Comment