Sunday, March 25, 2012

Sikap jeles membabi buta

Salam..

Aku tak suka orang yang cemburu buta. Tapi tanpa sedar aku pun termasuk dalam golongan tersebut. Kalau encik tunang cakap dia nak keluar dengan kawan-kawan dan ada perempuan di kalangan kawan-kawan tersebut, aku mesti tak senang duduk.

Mungkin ini dugaan berjauhan. Aku tak kenal kawan-kawannya. Aku tak tahu bagaimana sikap kawan-kawan perempuannya sama ada gedik ke, seksi ke.. Encik tunang ni jenis yang mesra orangnya dan suka ketawa.

Aku sakit hati kalau membayangkan dia sedang gelak ketawa bersama kawan-kawan perempuannya. Aku sedar, aku harus mempercayai dia. Lagipun sekarang kami sedang menghitung hari menuju alam perkahwinan. Tapi apakan daya, aku lemah dan mudah tenggelam dalam emosi sendiri.

Ya Allah, tolong kuatkan hatiku ini untuk mengawal emosi ku ini.

No comments:

Post a Comment