Monday, March 21, 2011

Kenapa mesti milik orang?

Lokasi:Tasik belakang kolej

Tengah duk sedut angin petang, aku dikejutkan dengan satu suara dari belakang.
Tie: Sella..ko ke ni??Watpe kat sini?
Sella: La..ko Tie..lama tak nampak. Aku duk buang ambik angin kat sini.
Tie: Makin 'sihat' ko sekarang. Tengah bahagia ke?
Sella: Perli aku eh. Aku sentiasa bahagia. Muka ko berseri-seri. Pakai produk pe?
Tie: Yeke..aku berseri-seri sebab dah naik pelamin kot. Hee.
Sella: Wah, bior betul? Bila? Ngan sape? Mane kenal? Ensem tak?
Tie: Insyallah hujung minggu ni. Tapi aku tak buat majlis lagi. Nikah je dulu.
Sella: Oooo..nikah gantung la ni..majlis bila?
Tie: Tak pasti lagi. Lagipun kami kawin kat Siam.
Sella: La..kenapa? Tak dapat restu ke?
Tie: Dia suami orang. Isteri pertama tak tahu lagi.
Sella: Owh..(terkedu seketika)
Tie: Ko mesti terkejut kan. Aku tak kisah. Yang penting dia sayang aku.

Aku cuma boleh doakan kawan aku ni bahagia. Padahal dulu,dia la orang yang paling anti dengan poligami. Katanya, cinta tak boleh dikongsi. Tapi sekarang, dia sanggup berkongsi malah mungkin sanggup melukakan hati seorang insan yang sudah bergelar isteri.
Boleh tak kalau aku hadiahkan kek ni untuk Tie??Huhu

No comments:

Post a Comment