Friday, June 10, 2011

Tanggungjawab bersama!!

Selalunya kalau kita tanya lelaki, apa ciri gadis idaman..mesti ramai yang jawab nak yang pandai masak. Kalau tanya perempuan lak, nak yang bertanggungjawab la kan.

Tapi sekarang ni, nak cari perempuan yang tahu masak senang tak? kalau masak yang simple, mesti ramai yang tahu. Tapi kalau yang expert masak, susah kot. Aku cakap macam ni sebab aku pun bukan tahu sangat masak. Kalau ikut selera aku, ikan goreng cicah budu pun dah sedap. Hee.

Tak kira zaman batu dulu atau zaman moden, mind set tentang tanggungjawab isteri tetap sama. Tak kira perempuan kerja atau tak, kerja kat rumah mesti perempuan yang buat. Dari laundry, kemas umah, memasak--yang ada maid tu tolak tepi la..huhu. Dah penat kerja, balik rumah mesti nak rehat kan tapi kalau tengok rumah bersepah, takkan nak tengok je..automatik nak kemas dulu, masak untuk famili, tunggu anak-anak dan suami tercinta tido, baru la boleh rehat ngan tenang. Tu pun kalau suami tak kejutkan tengah malam, mengadu lapar!!

Bukan nak mengeluh..tapi bagi isteri mithali, dia pasti seronok dan sanggup berkorban apa saja kan. Erm..aku kategori mana ek..yang mengeluh penat atau yang melakukan semua dengan ikhlas?? *konpem yang mengeluh..Huh!!

Tu pasal isteri..kalau suami, aku nak lelaki yang boleh imamkan aku dengan anak-anak. Bimbing kami dan tahu melindungi kami. Hee..Sebabnya, aku ni bukan baik sangat. Banyak kurang dari segala segi. Yelah, tak semua sempurna kan. Suami isteri ni sifatnya saling melengkapi. Omputih cakap complete each other..haha..

p/s: kan bagus kalau boleh bekerjasama dalam semua hal. isteri tolong suami cari duit, suami pun tolong la wat kerja rumah ye..

No comments:

Post a Comment